Studia podyplomowe adresowane są przede wszystkim do osób zamierzających ubiegać się o stanowiska kierownicze w oświacie, ale także do osób pragnących nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania oświatą.
Program kursu obejmuje 220 godzin oraz 30 godzin praktyki kierowniczej.
Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z dziedzin odpowiadających programowi studiów, a także mających doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w oświacie.
- Teacher: Dorota Janiszewska
- Teacher: Łukasz Lemieszewski
- Teacher: Elżbieta Rostkowska
- Teacher: Piotr Wójciak
- Teacher: Radosław Wróblewski
Studia nadają kwalifikacje do pracy w charakterze doradcy zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych (pod warunkiem posiadania przygotowania pedagogicznego), zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. nr 50, poz. 400, z późn. zm.).
Program studiów obejmuje 350 godzin zajęć
Czas trwania studiów: 3 semestry
- Teacher: Łukasz Lemieszewski
- Teacher: Grażyna Lindner-Cegieła
- Teacher: Katarzyna Tomicka
Zakres programowy studiów.
Ogólne przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne obejmuje opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii i pedagogiki (z elementami pedagogiki specjalnej).
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne do nauczania na danym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych obejmuje przygotowanie w zakresie psychologii i pedagogiki do pracy z uczniami na danym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych.
Podstawy dydaktyki obejmują opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej (z elementami dydaktyki specjalnej).
Dydaktyka przedmiotu (rodzaju zajęć) obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) określonego przedmiotu (rodzaju zajęć) na danym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych.
Praktyka
Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela, a także konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej i wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Praktyka odbywa się, w zależności od etapu edukacyjnego, którego dotyczy kształcenie osoby przygotowującej się do wykonywania zawodu nauczyciela, w szkole lub placówce realizującej kształcenie na danym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych.
- Teacher: Barbara Basińska
- Teacher: Barbara Bednarek
- Teacher: Emil Błaszkowski
- Teacher: Dorota Dąbrowska
- Teacher: Małgorzata Lech
- Teacher: Grażyna Lindner-Cegieła
- Teacher: Barbara Matusik
- Teacher: Agata Muńko
- Teacher: Lidia Pyzyńska
- Teacher: Leszek Weichert
- Teacher: Piotr Wójciak
- Teacher: Zbigniew Łuczka